Modnie do biura – spódnica czy spodnie?
Komponując strój do biura – bez względu na to, czy w danej firmie zachodzi konieczność przestrzegania ścisłego dress code czy też panuje swego rodzaju dowolność – należy w pierwszej kolejności określić rodzaj garderoby, w którym dana osoba czuje się wygodnie. Oznacza to przede wszystkim wybór pomiędzy eleganckimi spodniami prasowanymi w kant oraz spódnicą ołówkową z podwyższanym zwykle stanem. Kwestia „spódnica czy spodnie?” wynika w znacznej mierze z możliwości stwarzanych przez dane miejsce pracy oraz osobistych preferencji, a także wymogów sylwetki i konieczności maskowania jej ewentualnych mankamentów.
Spis treści
Ołówkowa spódnica plus koszulowa bluzka
Klasyczny, uniwersalny i zawsze modny zestaw tworzy spódnica ołówkowa zestawiona z elegancką bluzką koszulową i - opcjonalnie – pasującą do zestawu pod względem kolorystyki i stylu marynarką.
Tego rodzaju rozwiązanie daje szerokie możliwości kreacji, dlatego też jest jednym z najczęściej stosowanych zarówno w przypadku pracy w banku, biurze czy korporacji.
Modny zestaw złożony z klasycznej spódnicy oraz koszuli czy bluzki to przede wszystkim interesujące kombinacje kolorystyczne, dzięki którym nawet najbardziej typowy biurowy strój będzie prezentować się modnie i oryginalnie. Ciekawym przykładem tego rodzaju ubrania będzie grafitowa, ozdobiona cienkim paskiem spódnica zestawiona z jasnoniebieską koszulą z długimi rękawami.
Spodnie w kant plus elegancka bluzka z rękawami trzy czwarte
Alternatywą spódnicy ołówkowej są dobrze skrojone, uszyte z wysokiej jakości materiału spodnie prasowane w kant, doskonale prezentujące się nie tylko z koszulą, ale również elegancką bluzką.
Tego rodzaju zestaw daje szerokie możliwości stylizacji z wykorzystaniem obowiązującej w pracy biurowej palety kolorów. Dlatego też dobrym rozwiązaniem w tym wypadku będą czarne spodnie zestawione z białą, ozdobioną czarnymi guzikami bluzką czy dopasowana, elegancka bluzka z rękawami typu trzy czwarte w niebieskim kolorze zestawiona z grafitowymi spodniami.